BBO Discussion Forums: Voor de deelnemers van Leuven 3de trainingstornooi nationale niveau - BBO Discussion Forums

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Voor de deelnemers van Leuven 3de trainingstornooi nationale niveau Voorbehouden voor de deelnemers

#1 User is offline   Ilfuego333 

  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 2020-August-07

Posted 2020-September-05, 09:30

Paar moeilijke spellen van het tornooi:
Ben en Jens deden het dit spel heel goed tegen ons. Ben opende een lichte 2ZT en Jens bood ineens 3ZT. Met een 4-3-3-3 vaak een goed idee en ook nu
weer bingo. Want nu kwam ik mijn 5kaart harten uit wat een rampzalige start is natuurlijk. Aan een andere tafel werd wel puppetstayman gedaan, waarna Michel wist dat
de tegenpartij elk een 4kaart majeur hadden en hij geinspireerd klaveren startte waarna 3ZT 3 down ging. Ben speelde in de 2de slag direct harten terug voor de 9. Nu
ruitensnit voor mijn aas en de klaverenswitch kwam te laat. Ik had beter hartenaas direct genomen om klaveren te spelen na een signaal van Caroline. Nu kan Ben het wel
nog altijd halen door de klaveren 1 keer te duiken (na eerst eventueel klaverendame te proberen). Maar als hij belist om klaverenheer en ruitenaas bij Caroline te
spelen en direct klaverenaas te nemen gaat hij alsnog down. Tot slot nog bedenking over bieding, ook dit spel was goed idee om preemptief te openen. Na een opening van
zuid zwak met beide majeurs, boden OW geen 3ZT. En ook een 3K opening in 3de hand had het tegenpartij moeilijker gemaakt.


Het 4H tussenbod
maakt het NZ onmogelijk. Vinden jullie dubbel van noord het juiste bod? Nu is het niet goed want NZ kunnen niets maken en 4H maakt wel, maar ik denk wel dat het het
juiste bod is. Als partner iets sterker is kan de hand voor ons zijn en als noord niets doet kan de bieding gedaan zijn. En wat moet zuid doen op het dubbel: passen,
4S, 5R? Aangezien er helemaal geen aanwijzing is dat 4H down zal gaan, zou ik 5R bieden (hoewel dat nu 3 down kan). West zal dan trouwens zijn nek moeten uitsteken en
dubbelen.


Nog een lastig spel, slechts 1 paar wist het goede 4S te bieden. Na een 2R opening bij oost moet zuid zijn sterke hand kunnen
verkopen. Wij hadden hier een misverstand, omdat dubbel normaal ruiten toont. Een andere tafel waar de manche gemist werd, opende oost 1H, vervolgens dubbelde zuid,
bood west 1S en noord bood 2K. Toen kon zuid zijn schoppen niet meer bieden want west had die al geboden. Interessant om af te spreken of 2S of 3S nu natuurlijk is.
Het spelen is trouwens ook de moeite. Zuid telt 2 schoppenverliezers, 1 klaveren en 1 ruitenverliezer. Ik nam de klaverensnit om dan de schoppensnit te nemen. Dat
lukte allemaal niet, ik probeerde vervolgens de ruitenverliezer om de 3de klaveren weg te gooien, als dat lukt kan ik nogmaals schoppensnit nemen, maar omdat 3de
klaveren achter mij gekocht werd waren 9 slagen maximum. Een simpeler en beter speelwijze was geweest om gewoon 4de ruiten proberen te kopen in dummy. Zelfs als bovengekocht wordt is dat met een schoppenverliezer en zijn er max 3 verliezers.

0

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

2 User(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users